2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Dönemi Final Programı
İstanbul Kültür Üniversitesi Dijital Oyun Tasarımı Bölümü 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Dönemi Final Programı açıklandı.
İstanbul Kültür Üniversitesi Dijital Oyun Tasarımı Bölümü 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Dönemi Final Programı açıklandı.
Dijital Oyun Tasarımı Bölümü tarafından düzenlenen "Dev Meets" etkinliklerinin dördüncü buluşmasına, Biotech Gameworks Kurucu Ortağı Hamza Başoğlu konuşmacı olarak katıldı. 17 Aralık Çarşamba günü gerçekleştirilen etkinlikte Başoğlu, oyun sektöründe bir şirket kurma sürecine dair deneyimlerini paylaşarak, girişimcilik yolculuğunun hem yaratıcı hem de operasyonel yönlerine değindi. Biotech Gameworks’in kuruluş hikâyesini aktaran konuşmacımız, fikir aşamasından ekip kurmaya, proje geliştirme süreçlerinden şirket kültürünün oluşumuna kadar pek çok konuda önemli içgörüler sundu.
Bahçeşehir Üniversitesi’nin ev sahipliğinde gerçekleştirilen "Games for Change 2025 İstanbul" etkinliğinin en hareketli bölümlerinden biri olan Arcade alanı, bu yıl etkileyici ve yenilikçi oyunlara sahne oldu. Bu oyunlar arasında en çok ilgi gören yapımlardan biri ise Bahçeşehir Üniversitesi Oyun Tasarımı Yüksek Lisans Programı öğrencilerinden oluşan, Dijital Oyun Tasarımı Bölümü öğretim elemanlarımızdan Arş. Gör. Orhan Yavuz Erhan ve ekibi tarafından geliştirilen “Monkey Business” oldu.
Bahçeşehir Üniversitesi’nin ev sahipliğinde gerçekleştirilen Games for Change 2025 İstanbul etkinliğinde, Dijital Oyun Tasarımı Bölümü öğretim görevlilerinden Şeyma Nur Tahmaz tarafından dikkat çeken sunumlardan biri yapıldı. “Aynı Duvarlar, Farklı Dünyalar: Kentsel ve Sanal Erişilebilirlik” başlıklı bildirisi, bu yılki etkinliğin önemli temalarından biri olan "Etkili Oyun Tasarımında Eleştirel ve Pratik Perspektifler" kapsamında sunulan az sayıdaki konuşmadan biri olarak öne çıktı.
Oyunların eğitim, refah, sürdürülebilirlik ve sivil katılımı teşvik etme ve daha adil bir gelecek yaratma gücünü merkeze olan Uluslararası Platform Games for Change’in Avrupa parçası olan Games for Change Türkiye, 2025 yılı Festivali’ni 6–7 Aralık tarihlerinde gerçekleştirdi. Türkiye’nin bu en önemli "Oyun Tasarımı" etkinliğinde oyun sektörü, üniversite ve öğrenciler bir araya geldiler.
Dijital Oyun Tasarımı Bölümü tarafından düzenlenen "GameTalks" etkinliklerinin on ikinci buluşması, sanatçı Emre Gökçe Çimen’in katılımıyla 27 Kasım Perşembe günü gerçekleştirildi.
Hem kutu hem dijital oyunlarda görsel tasarımın rolünü detaylarıyla ele alan Çimen, oyun dünyasında sanatın nasıl güçlü bir anlatım aracına dönüştüğünü aktardı. Konuğumuz; karakter tasarımı, çevresel hikâye anlatımı, renk teorisi ve kompozisyon gibi temel görsel tasarım unsurlarının oyun deneyimini nasıl şekillendirdiğine dair önemli örnekler paylaştı.
Dijital Oyun Tasarımı Bölümü tarafından düzenlenen "GameTalks" etkinliklerinin on birinci buluşması, Games for Change Türkiye’den Zeynep Burcu Kaya Alpan (Arcade Koordinatörü) ve Meral Didar Ağlaç’ın (Program Koordinatörü) katılımıyla 26 Kasım Çarşamba günü gerçekleştirildi.
Dijital Oyun Tasarımı Bölümü tarafından düzenlenen "GameTalks" etkinliklerinin onuncusu, Dr. Ali Fasih Sayın'ın katılımıyla 12 Kasım Çarşamba günü öğrencilerimizle buluştu. Dr. Ali Fasih Sayın, "Crysis" ve "Hunt: Showdown" gibi önemli oyun projelerinde yer aldığı deneyimlerinden yola çıkarak "Narrative Design in Games" başlıklı sunumunu gerçekleştirdi.
Dijital Oyun Tasarımı Bölümü tarafından düzenlenen “FallJam 2025 – Halloween!” etkinliği, öğrencilerimize unutulmaz bir 48 saatlik oyun geliştirme deneyimi sundu.
7-9 Kasım tarihleri arasında gerçekleştirilen bu dijital oyun yapım maratonunda öğrencilerimiz, sınırlı sürede yaratıcı fikirlerini oynanabilir projelere dönüştürmek için gece gündüz çalıştılar.
Dijital Oyun Tasarımı Bölüm Başkanı Doç. Dr. Zeynep Koçer Göztepe, Sanat ve Tasarım Fakültesi Dekan Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi M. Orhan Göztepe ve Dijital Oyun Tasarımı Bölümü akademisyenlerinden Öğr. Gör. Şeyma Nur Tahmaz, 8 Kasım 2025 Cumartesi günü Bahçeşehir Üniversitesi (BAU) Galata Kampüsü’nde düzenlenen “Play for Impact: A UK–Türkiye Knowledge Exchange on Games and Social Change” başlıklı etkinliğe davetli olarak katıldılar.